26 Ağustos 2013 Pazartesi

Lady Gaga - Applause


Müziğe verdiği zorunlu aradan sonra görkemli bir şekilde geri döndü. Bu dönüşe bir ad verecek olursam "Applause" olur. Şayet Applause'un internet sızıntıları yüzünden bir hafta önce iTunes'da yayınlandığı gün twitter, affedin, "She is back bitchez" şeklinde tweetler ile doluydu. Ben de bugün bloguma sevgili Mother Monster'ı, Gaga'yı konuk etmek istedim. Ama tabii ki en iyi bildiğim yönden, Applause'un video klibindeki moda ve estetik öğelerden bahsederek. Lady Gaga'ya aşık bir Little Monster olsam da size bildirmek isterim ki kendisine körü körüne bağlı değilimdir. Eleştiririm (Mesela et elbise, ıyy iğrençti), buna rağmen Applause beklentilerimin bile üstünde bir parça oldu. İlk "duyuşta" aşık oldum resmen. Moda fotoğrafçısı Inez & Vinoodh tarafından yönetilen klibine de bayıldığımı söylemeliyim. Gerçi klibi de beklentilerimi karşılasa da daha iyisi olabilirdi.. Şarkıya on üzerinden on, klibe ise dokuz veririm.


Şimdi buyrun klibi izleyin isterseniz. 1800p HD'de izlemeyi unutmayın..



Şimdi sıra sıra, tek tek giydiklerine geçelim. Genelde üstünde mahrem yerlerini kapatan iki parça şeyden fazla bir şey giymiyor demeyin sakın :)

Birinci;




İlk görüntümüz de bunu kanıtlıyor, kliplerinden iç çamaşırları ile dans etmeyi pek seven Lady Gaga Valentino Couture çamaşırları ve son zamanlarda ayağından düşürmediği (V Magazine editöryelinde de giydiği ve bu klipte de pek çok göreceğiniz) Alaia bootieleri ile bir yatağın üstünde tepinirken görüyorsunuz kendisini. Ben çok beğendim doğrusu..



Aynı bootileri Balmain ve Alexander McQueen elbiseleri ile giyerken.


V magazine için sadece Alaia bootieleri ile verdiği poz.

İkinci;


Klibin en ikonikleşmeye uygun, albüm kapağını da süsleyen kıyafetlerinde sıra. Lady Gaga'nın üstünde özel yapım yastıkımsı beyaz bir Gareth Pugh elbise görüyorsunuz. İçinde ise İtalyan Mila Schön markalı siyah bir catsuit. 



Üçüncü;



Şimdi ise tam Gaga'lık kemiklerden oluşma bir kostüm görüyoruz. Theyskens' Theory'nin Olivier Theyskens'i tarafından özel yapım olan kıyafeti "Marilyn Monroe meets Gaga" konseptinde bir saç/makyajla kullanmış. Ben kıyafete çok bayılmamış olsam da saç harika. Ama zaten klibin ufacık bir kısmında kullanılmış.



Dördüncü;



Dördüncü parçamız ise Haute Couture postumda fotoğrafına yer vermemiş de olsam arkadan azıcık görünen Maison Martin Margiela. Klipte ilk görüşte tanıdığım tek parça olduğu için önemli bir parça :) Yeşil siyah ve beyaz mermer kaboşonların pamuk üstüne 93 saatte işlenmesi ile yapılmış olan ceketin altına kız kardeşi Natali'nin yaptığı aynalı bodysuit'i giymiş. Bence klip için çok sanatsal harika bir look olmuş...




Beşinci;



Bu sefer ise Dark Angel bir Gaga var karşımızda. Yine Mila Schön tarafından yapılmış catsuit ve üstünde Junker Design isimli bir stüdyonun yaptığı kanatları görüyoruz.


Altıncı;



Bu sefer baya iddialı bir kostüm ile karşımızda Gaga. Lady Gaga için pek çok kostüm tasarlayan Perry Meek'in tasarımı denizkabuğu bikinisi ile Botticelli'nin Venüs'ü kılığında... Benim de çok sevdiğim Nascita di Venere tablosundan ilham alınan görüntü ile pop kültürünün pek alakasını kuramamıştım ilk olarak. Ama sonra düşündüm ki pop kültür adı üstünde popüler kültür. Kitle iletişim ile kült haline gelmiş öğeler içeriyor. Herhalde rönesans döneminin en pop kültür eserlerindendir. Neyse ne, Gaga harika görünüyor :) Ayrıca dün akşamki VMAs gösterisinde de aynı kıyafeti giydi. Evet canlı sahnede sadece bunlarla... Ve gösteriye damgasını vurdu. Buyrun performansını izleyin istersiniz;






Yedinci;



Inez Mtv'ye klibin stilisti Brandon Maxwell'in bu Jean Charles de Castelbajac looku şarkının adı "Applause", eller olmalı gerekçesi ile yaptığını söylüyor. Bence gayet iyi yapmış. Bayıldım Ama Boynunda da Jean Charles'dan eldiven kullanmak yerine başka bir şey kullanabilirmiş...



Sekizinci;



Bu seferkinde pek kıyafet değil, hiç kıyafet yok. Çünkü Gaga siyah bir kuğu. Bence biraz manasız olmuş. Kuğu vücudunda insan kafası estetik değil.



Dokuzuncu;

Klibin en moda kokan anlarından biri ise bu 2009/10 kışına ait John Galliano elbise olsa gerek. Defiledeki en çarpıcı parça elbiseyi koli bandı ve iğneler ile kişiselleştirmişler. Gaga'nın sahne arkasında yaşadığı zorlukları ama sonunda sahneye geri döndüğünde nasıl hissettiğini anlatan sahnede bu büyülü kıyafet ile harika görünüyor!!




Onuncu;



Onuncu ve sonuncu lookumuz sonundaki bu mücevher maske. Gözlük kısımları vintage elmas bir küpeye ait olan maskenin kalanı ise el işçiliği cam parçalarından oluşuyor. Tam Gaga'lık bir mücevher olan bu maske House of Lavande'ın eseri..


Böylelikle klibin sonuna gelmiş olduk ama ben Lady Gaga'nın dünkü VMAs kırmızı halı kıyafetinden de bahsetmek isterim. Gerçi belki kırmızı halı postu yaparım ama Lady Gaga'yı garentiye alayım..



Lady Gaga yine kırmızı halıda şaşırttı. Ama bu sefer ne yumurta içinde gelerek, ne et kıyafetle... Tam tersine normal bir elbise, siyah saçlar ve doğal bir makyajla. Marjinal bir görüntü sunacağı beklenen Gaga bu şekilde marjinalliklerinden bile daha çok şaşırttı.. Ama ben böyle olmasını bekliyordum çünkü Mother Monster ARTPOP erasında çok daha olgun bir stil profili çiziyor. Neyse özel yapım Prabal Gurung elbisesi kendisine sooonn derece yakışmış. Onun kadar siyah saçları da!! Makyajı sade, tam benlik!! Bayıldım bayıldım bayıldım!! Çok güzel!


Eveeet benden bu kadar.. Lady Gaga ve geri dönüşü hakkında neler düşünüyorsunuz yorumlarda görmek istiyorum :)
xxxx

--------

Hiç yorum yok: